Η Ελλάδα ενισχύει τους δεσμούς με την Κίνα

Η Ελλάδα ενισχύει τους δεσμούς με την Κίνα

Mitarakis_CinaΗ Ελλάδα προσβλέπει στην οικοδόμηση ισχυρότερων δεσμών με την Κίνα καθώς η Αθήνα κάνει βήματα για να αναζωογονήσει την οικονομία της μετά από πολλά χρόνια ύφεσης, είπε Έλληνας αξιωματούχος εδώ την Τρίτη.

Σε συνέντευξη στην εφημερίδα Xinhua, ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Νότης Μηταράκης, δήλωσε ότι η Κίνα ήταν ένας «φίλος» και επεσήμανε ότι ήταν o “κορυφαίος επενδυτικός εταίρος” κατά τη διάρκεια των δύσκολων χρόνων στην Ελλάδα.

Η Ελλάδα είναι έτοιμη για έξοδο από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) αλλά και από το πρόγραμμα δανεισμού του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ) το 2014, με αρκετή αισιοδοξία μετά από ένα αναμενόμενο εμπορικό πλεόνασμα το 2013, χαμηλότερο από το αναμενόμενο έλλειμμα, σταθεροποίηση της απασχόλησης, καθώς και θετικό εμπορικό ισοζύγιο και στα αγαθά αλλά και τις υπηρεσίες.

Ο Μηταράκης, ο οποίος έφτασε στο Πεκίνο τη Δευτέρα, για τετραήμερη επίσκεψη, κάλεσε περισσότερους Κινέζους τουρίστες αλλά και επιχειρήματίες να ανακαλύψουν την αίγλη και το δυναμικό που διαθέτει η Ελλάδα.
Ο ίδιος παραθέτει το ελληνικό κρασί, τα γεωργικά προϊόντα, και τον ισχυρό ενεργειακό τομέα ως θέλγητρο για τους Κινέζους επενδυτές.

Εγκωμιάζωντας το γόνιμο έργο του λιμανιού του Πειραιά στην Ελλάδα, ο κ. Μηταράκης δήλωσε ότι η Ελλάδα είχε πολλές επενδύσεις από τους Κινέζους, καθώς η Αθήνα προχώρησε φέτος στην πλήρη ιδιωτικοποίηση του λιμανιού.

Σύμφωνα με μια 35ετή συμφωνία παραχώρησης, η κινεζική θυγατρική της COSCO Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά , ξεκίνησε εργασίες στο Προβλήτα ΙΙ του λιμανιού του Πειραιά το 2009, με το σχέδιο να το μετατρέψει σε έναν κορυφαίο εμπορευματικό σταθμό στην περιοχή της Μεσογείου.

“Νομίζω ότι η πλήρης ιδιωτικοποίηση θα αυξήσει περαιτέρω την αποδοτικότητα, θα οδηγήσει σε νέες επενδύσεις, και θα κάνουν ένα πολύ παραγωγικό λιμάνι που θα βοηθήσει την ελληνική οικονομία”, ανέφερε ο υφυπουργός.

Η Κίνα θα μπορούσε επίσης να μπει σε μια μεγαλύτερη αγορά μέσω της Ελλάδας, δεδομένου ότι ήταν μια πύλη από την ανατολή προς την Ευρώπη, με σιδηροδρόμους, δρόμους και αεροδρόμια να γίνονται περιουσιακά στοιχεία της χώρας με πολύ μεγάλη σημασία, δήλωσε ο Μηταράκης, ο οποίος τόνισε ότι η ένταξη της Ελλάδας στην Ε.Ε και την πολιτική σταθερότητας των τιμών ήταν επίσης σημαντικά πλεονεκτήματα, όσον αφορά στον ανταγωνισμό, για την προσέλκυση των Κινέζων- τόσο τους επενδυτές ακίνητων όσο και κατασκευαστικές εταιρίες.

NO COMMENTS

Leave a Reply